VII WOJEWÓDZKI INTEGRACYJNY ZJAZD ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY

Po raz kolejny uczestnicy ŚDS-ów z całego województwa spotykają się w Mikołajkach

 

W dniach 26-28 czerwca po raz siódmy na terenie Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Mikołajkach prowadzącej Dom Opieki „Arka” oraz Środowiskowy Dom Samopomocy odbył się Wojewódzki Zjazd Środowiskowych Domów Samopomocy. W imprezie wzięło udział około 200 uczestników z 18 ośrodków tego typu z całego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Jak co roku patronat honorowy imprezy objął Pan Wojewoda Marian Podziewski, a hasło zjazdu brzmiało „wszyscy gramy w jednej drużynie” nawiązując do tegorocznych rozgrywek piłkarskich „Euro 2012”.

Tegoroczny zjazd miał za zadanie zintegrować uczestników poprzez wspólną zabawę, konkursy oraz umożliwienie ciekawego spędzenia czasu wolnego.

Pierwszy dzień Zjazdu minął pod znakiem prezentacji poszczególnych ośrodków. Po oficjalnym rozpoczęciu, które miało miejsce w kościele ewangelickim, wszyscy zgromadzili się pod sceną. Na niej przez trzy godziny trwały pokazy przygotowane przez każdy z ośrodków uczestniczących w spotkaniu i prezentowali się jako drużyna piłkarska. Trzeba przyznać, że uczestnicy wykazali się wielką pomysłowością i kreatywnością zarówno jeśli chodzi o dobór stroju jak i formy prezentacji. Nie było dwóch takich samych występów, a każdy świadczył o wielkim zaangażowaniu tych, którzy go przygotowali i przedstawili.

Za najlepsze prezentacje przyznano nagrody, a miejsca na podium zajęły: pierwsze miejsce ŚDS z Ełku, drugie ŚDS z Henrykowa, a trzecie z Ukty.

Równolegle trwał konkurs plastyczny na najbardziej pomysłową i najładniejszą flagę państwa biorącego udział w Euro 2012. W tej konkurencji zwyciężyły ośrodki z Bartoszyc, Wolnicy i Mikołajek. Po wszystkich konkurencjach odbył się koncert.

Drugi dzień Zjazdu rozpoczął się od konkursu na najlepszy taniec cheerleaderek, czyli dziewczyn dopingujących swoją drużynę układami choreograficznymi i specjalnymi pomponami. Również w tej konkurencji uczestnicy wykazali się pomysłowością wychodząc daleko poza oczekiwania organizatorów. Okazało się bowiem, że tańczyły nie tylko panie, ale i panowie, a tańce miały nierzadko bardzo skomplikowane układy. Najwyżej ocenione zostały występy Domów z Ełku, Mrągowa i Górowa Iławeckiego.

Po obiedzie wszyscy już tradycyjnie wybrali się w rejs statkami na pobliskie Jezioro Śniardwy podczas którego były śpiewy i tańce. Statki jak zwykle udostępnił ich właściciel – pan Robert Śliwiński.

Zaś późne popołudnie i wieczór minęły pod znakiem integracyjnej zabawy tanecznej prowadzonej przez zespół muzyczny. Uczestnicy bawili przy przebojach starych i nowych, a w przerwie w ramach kolacji zjedli przysmaki z grilla.

Ostatniego dnia rozegrane zostały konkurencje sportowe związane z piłką nożną, takie jak prowadzenie piłki między słupkami, żonglerka, strzał do bramki. I tym razem bezkonkurencyjny okazał się ośrodek z Ełku, który wyjechał z Mikołajek z kompletem zwycięstw.

W południe odbyło się rozdanie nagród i oficjalne zakończenie, na które przybył Burmistrz Mikołajek Pan Piotr Jakubowski oraz kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Alina Parzych, którzy wręczali nagrody i dyplomy uczestnikom zjazdu. Następnie wszyscy udali się na wspólne pamiątkowe zdjęcie. Po obiedzie goście zaczęli się rozjeżdżać do swoich domów.

Podsumowując, VII Integracyjny Zjazd Środowiskowych Domów Samopomocy spełnił swoją rolę. Dobrego humoru uczestników nie była w stanie zepsuć nawet zmienna i chłodna pogoda.

Pragniemy przy okazji serdecznie podziękować wszystkim, dzięki którym impreza mogła się odbyć: pracownikom mikołajskiego Ośrodka, którzy przygotowali ciekawy program, wszystkim gościom za chęć przyjazdu i wspólnej zabawy, Panu Wojewodzie za patronat i wsparcie, dyrektorowi Centrum Kultury Kłobuk Panu Jarosławowi Puszko za nieodpłatne wypożyczenie i rozłożenie sceny i namiotu, Panu Robertowi Śliwińskiemu za zorganizowanie rejsu statkami, Ochotniczej Straży Pożarnej z Mikołajek za wypożyczenie i rozłożenie namiotów, licznym sponsorom, darczyńcom i wolontariuszom, dzięki którym impreza mogła odbyć się w takim wymiarze.

Do zobaczenia za rok!